Jak pisać treści, które będą skuteczne?
Content Marketing to coś bez czego współczesny internet nie jest w stanie dobrze funkcjonować. To właśnie dobre i angażujące treści przyciągają użytkowników i zachęcają do zainteresowania się daną firmą lub produktem. Jak pisać, by odnieść sukces – m.in. tego dowiedzieliśmy się ze szkolenia prowadzonego przez Artura Jabłońskiego, specjalistę ds. marketingu internetowego.
Wczuj się w odbiorcę
Dobra treść musi być przede wszystkim dopasowana do odbiorcy. Trzeba przenalizować target i zastanowić się co może zaciekawić czytelników. Najważniejsze jest to, by wszystkie komunikaty były ze sobą spójne. Jeśli naszym pomysłem na sprzedaż marki będą artykuły eksperckie i będzie nam zależało na kreowaniu wizerunku specjalisty, nie możemy tworzyć innego conetentu. Treści o podobnym tonie muszą być puszczane nie tylko w publikacjach, ale również w innych dostępnych kanałach, takich jak: Facebook, Twitter, fora internetowe i wiele innych.
Analiza to podstawa
Żeby przekazy były w 100% skuteczne, warto wziąć pod uwagę konkretne dane. Najlepiej posłużyć się w tym celu powszechnie dostępnymi platformami. Najpopularniejsze są oczywiście narzędzia Google, jak np. planer słów kluczowych. Warto wykorzystać dane z Facebooka. Wystarczy wejść w panel do zarządzania reklamami.
Jeśli umieszczamy w tekście odnośnik, śledźmy jego skuteczność. Są na to rozmaite metody. Jedną z najprostszych są statystki popularnych serwisów do skracania linków, np. bitt.ly. Jeżeli konwersja jest niewielka, być może trzeba ustawić hiperłącze w innym miejscu.
Zaplanuj tekst
Trzeba mieć świadomość, że większość użytkowników czyta około 20% treści. Należy zatem tak skonstruować przekaz, by wszystkie najważniejsze informacje były wyróżnione. W tym celu dobrze jest popracować nad leadem, który musi zachęcić użytkownika do dalszej lektury. Warto też zastanowić się nad nagłówkami. Można wyróżnić fragment tekstu, np. innym kolorem. W ten sposób będziemy w stanie przekazać czytelnikowi dokładnie te treści, na których nam zależy.
Pisz prosto
Im prościej, tym lepiej. Teksty muszą być zrozumiale i czytelne. Unikajmy strony biernej, zdań kilkukrotnie złożonych, a także sformułować naukowych. To powoduje, że tekst jest trudny w odbiorze. W rezultacie wiele osób nie przeczyta go do końca. Przekaz musi być zrozumiały. Dane powinny być podane jak na tacy. Warto zadbać o to, by artykuł był przyjazny dla wzroku i maksymalnie przejrzysty.