O DSA i mailingu słów kilka – XIX SEMcamp

19. edycja konferencji SEMcamp odbyła się 7 grudnia na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Chętnych do posłuchania 7 prelegentów oraz podyskutowania szeroko o marketingu internetowym było prawie 400. Tematy były mniej lub bardziej ciekawe, mnie najbardziej zainteresowały dwa z nich i postaram się je krótko przedstawić.

E-mail marketing automation w praktyce.

Była to czwarta prelekcja tego dnia, więc odpowiednia ilość kawy pozwoliła zapomnieć o nocnej podróży i skupić się na prezentacji. Wygłosił ją Paweł Sala z Freshmail, który w ciekawy sposób przedstawił efektywne wykorzystanie analityki internetowej do przygotowania spersonalizowanych malingów.  Ponadto, Paweł pokazał możliwość integracji Google Analytics z Freshmail oraz korzyści, jakie daje to połączenie. Prelekcja przedstawiła również Freshmail jako alternatywę dla programów takich jak Mixpanelczy SALESmanago, a nie tylko jako podstawowe narzędzie do  e-mail marketingu.

Dać Sobie Alternatywę – dynamicznie o DSA.

Po dłuższej, lunchowej przerwie przyszedł czas na trzeci segment prelekcji. Po pierwszym wystąpieniu dotyczącym prognoz w wynikach wyszukiwania w 2016 szybko, skok po kawę i rozpoczynamy następną prezentację. Przy ekranie pojawił się Dawid Prokopowicz z Google i przedstawił ciekawe case study, dotyczące Dynamic Search Ads. Prelekcja była owiana nutą tajemniczości, ponieważ nie zdradzała, jakiego przedsiębiorstwa dotyczy, ale mimo to w fajny sposób zostały przedstawione praktyczne aspekty tego typu reklam oraz metody ich optymalizacji. Ciągle jednak DSA to kampania dla firm dysponujących dużymi budżetami.

 

Podsumowując, XIX SEMcamp był naprawdę fajną imprezą dla specjalistów szeroko pojętego marketingu internetowego. Nie tylko mogliśmy zdobyć ciekawą wiedzę, ale porozmawiać też z kolegami z branży z całej Polski oraz zaczerpnąć inspiracji na nadchodzący rok. Fakt, że biletem wstępu była wpłata na poczet fundacji spowodował, że odczucia po imprezie były jeszcze lepsze i na pewno dołożymy wszelkich starań, by reprezentacja Testimo pojawiła się na kolejnej edycji.