Ustalanie celów w Google Analytics jest łatwe!

Jedną z ważniejszych funkcji dostępnych w Google Analytics jest ustawienie celów. Dlaczego ustalenie celów jest tak ważne i jak je ustawić? To wszystko w poniższym artykule, zachęcamy do lektury kolejnej części o Google Analytics.

Aby ocenić i zmierzyć skuteczność witryny i kampanii musimy wyznaczyć realizację celów, dzięki temu jesteśmy w stanie sprawdzić czy nasze działania dają oczekiwane rezultaty, możemy zmieniać i dobierać cele do naszych aktualnych planów.

Czym jest konwersja, a czym jest cel?

Cel to wykonanie określonej czynności na stronie, natomiast konwersja to zrealizowanie danego celu, który zazwyczaj określany jest w procentach. W zależności od potrzeb danej witryny możemy ustalać różne cele.

Naszym celem może być przykładowo ilość wejść w zakładkę „kontakt”, zapisanie się użytkowników do newslettera czy też spędzenie określonego czasu na danej podstronie. Wyznaczenie celów to bardzo istotny etap, pozwala nam odpowiednio zorganizować pracę, dzięki ustaleniu celów i mierzeniu konwersji mamy kontrolę nad pracą i w razie potrzeby jesteśmy w stanie ją przeorganizować.

Jak tworzyć cele?

Po zalogowaniu się na konto Google Analytics otwieramy zakładkę „Administracja”, a następnie wybieramy „Cele”.

 

Teraz możemy wybrać interesujące nas cele.

Analytics podpowiada nam główne cele, oczywiście nie muszą być one dobrane akurat dla naszej witryny, dlatego też mamy możliwość utworzenia celów niestandardowych. Po wybraniu odpowiadających nam celów wystarczy zakończyć ich tworzenie i czekać na pierwsze zebrane dane. Ze statystykami zapoznać możemy się w zakładce raportowania –  wybieramy „Konwersje”, a następnie „Cele”.

Śledzenie celów pomaga nam poznać działania użytkowników, dzięki nim mamy możliwość dostosować się do ich potrzeb, przykładowo możemy ustalić konkretny czas sesji na poszczególnych stronach, jeśli użytkownik szybko opuszcza stronę oznacza to, że nie jest ona interesująca, należy więc znaleźć problem i zoptymalizować stronę tak, aby była atrakcyjna dla użytkowników. Zbieranie informacji o użytkownikach, śledzenie ścieżek, które pokonują na stronie i mierzenie konwersji to podstawa, korzystając z Google Analytics powinniśmy pamiętać o tych możliwościach.