Poszukujemy dobrej agencji SEO: portale ogłoszeniowe

W życiu większości przedsiębiorców przychodzi moment, w którym biznes zaczyna kuleć, konkurencja rośnie w siłę, a obroty spadają. Rozpoczynają się wtedy poszukiwania najlepszego i najlepiej najtańszego rozwiązania. Pojawia się wtedy pojęcie pozycjonowania. Oferta agencji marketingowych jest tak duża, że zapada decyzja o zamieszczeniu ogłoszenia w jednym z popularnych portali. Niestety ogłoszenie, często z niewiedzy lub z braku czasu ogranicza się do krótkiego „Zlecę pozycjonowanie mojej strony”.

Jak przygotować ogłoszenie?

Przede wszystkim najważniejsze jest podanie adresu strony internetowej. Oczekiwanie na najlepszą ofertę, bez podania adresu mija się z celem. Porównać to można do poszukiwania usługi transportowej bez podania miejsca z którego i do którego ma być towar dostarczony. Warto podać produkty lub usługi jakie chcemy wypromować lub inny efekt jaki chcielibyśmy osiągnąć. Zalecane jest także podanie numeru telefonu, by handlowiec z agencji mógł się skontaktować i dopytać o pewne kwestie, które będą przydatne podczas przygotowywania oferty.

Która oferta jest najlepsza?

Im popularniejszy portal, tym otrzymamy więcej odpowiedzi, dlatego selekcję najlepiej rozpocząć od odrzucenie ofert „ogólnych”, wysłanych chwilę po tym jak ogłoszenie zamieściliśmy. Najczęściej są to oferty wysyłane masowo, przygotowane bez jakiejkolwiek analizy. Odrzucić też należy oferty najtańsze, zawierające hasła typu: „50 zł za frazę w TOP 3”. Mimo atrakcyjnej ceny przyniosą nam one więcej szkody niż pożytku. Do dalszej analizy pozostawiamy oferty sprecyzowane, nakierowane na nasz konkretny biznes oraz te, w przypadku których Account menager agencji kontaktował się z nami przed jej wysłaniem.

Wybór ostatecznej oferty

Końcowy wybór jest najtrudniejszy, a wpływ ma niego będzie mieć wiele czynników. Najmniej warto wziąć pod uwagę te najistotniejsze: jakość oferty oraz stopień jej spersonalizowania, sposób kontaktu z handlowcem oraz czas oczekiwania na odpowiedź. Warto też przejrzeć stronę internetową agencji oraz jej portfolio i/lub case study. Kluczowym elementem oferty jest informacja o raportach. Oczekujmy od agencji regularnego raportowania przeprowadzonych działań. Pozwoli nam to w czasie trwania współpracy lepiej weryfikować rzetelność agencji.

Najczęściej popełniane błędy

Najczęściej popełnianym błędem jest kierowanie się ceną. Nie zawsze najtańsza lub najdroższa propozycja okaże się najlepsza. Starajmy się unikać ofert w których rozliczamy się tylko i wyłącznie za efekt, jakim są osiągnięte pozycje fraz (co innego system rozliczenia w postaci stałej opłaty abonamentowej + premia za osiągnięte pozycje, ale to już temat na inny artykuł). No i na koniec najważniejsza zasada – nie traktujmy pozycjonowania jak usługi IT. W dobie algorytmów i kar, jakie Google regularnie wprowadza oraz działań, jakie konieczne są do wykonania prawidłowego pozycjonowania, traktujmy współpracę z agencją jak inwestycję w kampanię marketingową, której efekty będą przedstawiane w postaci raportów i które będziemy mogli zweryfikować obserwując, czy nasz biznes notuje większy przychód. Należy się też liczyć z tym, że efekty nie koniecznie będą widoczne już w pierwszym miesiącu współpracy. Często potrzeba 3 -4 miesięcy aż zauważymy zadowalający wzrost. Jednocześnie w momencie zakończenia współpracy z agencją, jej efekty przez podobny okres procentują.