Jakie treści działają najlepiej w sektorze B2B?

Z sektorem B2B (business to business) mamy do czynienia, gdy jedna firma sprzedaje rzeczy lub usługi innej firmie, a nie osobom prywatnym. W tym sektorze bardzo ważna jest ekspertyza i trafnie dopasowane treści, które przyciągną odpowiedniego klienta. Jakie treści tworzyć zatem w sektorze B2B?

Case Studies

To najczęściej dogłębna analiza konkretnej współpracy z klientem, która przeprowadza odbiorcę krok po kroku przez proces współpracy. Case studies tworzymy po to, żeby pokazać potencjalnym klientom, że po prostu znamy się na rzeczy. Jeśli dana firma jest w stanie wyczarować konkretny rezultat dla innej firmy, to myślimy, że to samo może zrobić dla nas! Case studies są silnym potwierdzeniem kompetencji i umiejętności.

E-booki i raporty branżowe

Tym razem mamy do czynienia z dłuższymi formami treści, które dostarczają dogłębnej wiedzy na temat konkretnych zagadnień branżowych. Tutaj stawia się na ekspertyzę i wiedzę, pozycjonowanie się jako profesjonaliści i przede wszystkim generowanie leadów.

Prowadzenie bloga z treściami eksperckimi

Regularne publikacje blogowe, nie tylko przyciągają ruch na naszą stronę, ale służą też jako źródło informacji dla potencjalnych klientów. Do tego wszystkiego angażują obecnych klientów, którzy też z przyjemnością zapoznają się z wpisem. Poprzez publikacje blogowe jesteśmy bardzo często w stanie pokazać, że “znamy się na rzeczy”, co od razu buduje zaufanie klienta do naszej marki. Bardzo często wpisy blogowe służą nam jako autopromocja naszych własnych materiałów, dostępnych na tej samej stronie, na której dostępny jest blog. Dobre prowadzenie bloga w dzisiejszych czasach jest niesamowicie ważne, bo konkurencja na rynku jest wysoka, a zaufanie klienta jest niesamowicie ciężkie do zdobycia.

Webinary i Podcasty

Czyli interaktywne formy treści, pozwalające na dialog z klientami i użytkownikami, którzy trafią na nas w czasie rzeczywistym. Szczególnie dziś w domenie technologii zarówno webinary, jak i podcasty wychodzą na prowadzenie, jeśli chodzi o angażowanie ludzi prezentowanym contentem. Webinary to coś na kształt wykładów na tematy około branżowe, organizowanych zdalnie. Duży komfort uczestników, pozwala na pochłanianie wiedzy w łatwy i przystępny sposób. Podcasty z kolei to luźniejsza forma dyskusji na branżowe tematy. Prowadzący często zapraszają przeróżnych gości, mniej lub bardziej związanych z branżą. Poprzez zadawanie pytań i dyskusję podcasty są bardzo angażującą i przyjemną formą poszerzania swojej wiedzy na temat branży.

Mailing

Mailing jest świetnym źródłem napędzania sprzedaży, jako że są tam same osoby zaznajomione z marką. Mamy więc rozgrzany ruch i budujemy poczucie inkluzywności – poczucia, że tylko subskrybenci naszego newslettera mają dostęp do konkretnych wpisów czy specjalnych ofert.