E-mail marketing: drobne zmiany, które robią różnicę!

E-mail marketing to strategia marketingowa polegająca na komunikowaniu się zarówno z naszymi stałymi, jak i potencjalnymi klientami poprzez wysyłanie im wiadomości e-mail. E-mail marketing sprawdza się świetnie w sprzedaży z kilku powodów. Przede wszystkim, jest tam sam ciepły ruch i osoby, które już świetnie znają naszą markę. Bariera sprzedażowa jest zminimalizowana i odbiorcy mailingów mają do nas większe zaufanie! Po drugie, to też świetna przestrzeń na budowanie inkluzywności i pokazaniu odbiorcom, że ich doceniamy, dostarczając spersonalizowane treści i oferty. E-mail marketing to naprawdę silne medium sprzedażowe i warto z niego korzystać.

Nagłówki

Pierwszą rzeczą, którą widzą odbiorcy naszego newslettera, są nagłówki. To one w głównej mierze decydują o otwieralności mailingu, dlatego powinny przykuwać uwagę na tyle, żeby zachęcić do czytania dalej. Mówi się, że nagłówki powinny być albo bardzo krótkie (2,3 słowa) albo bardziej opisowe, ale w chwytliwy sposób. Na pewno nie warto używać dużej ilości wykrzykników czy emotikonów, które sprawiają, że nasze mailingi wyglądają jak spam.

Z nagłówkami możesz kombinować, to niekończąca się zabawa. W programach do mailingów na własną rękę zrobisz testy A/B i zmierzysz skuteczność, a jeśli wolisz tradycyjne metody, to polecamy Ci odpalić excela i spisywać w nim nagłówki, a zaraz obok nich współczynnik otwieralności. To drobiazg, który robi ogromną różnicę!

Content

Twoi odbiorcy nie chcą być wiecznie bombardowani niekończącymi się ofertami, dlatego warto w swoją kampanię email marketingową wpleść treści edukujące, inspirujące bądź zabawne, w zależności od tego, jak prowadzisz swój marketing. Chodzi o zachowanie balansu między treściami sprzedażowymi a całą resztą contentu.

Pamiętaj, że przesadne rozpisywanie nie służy i z reguły zniechęca odbiorcę do zapoznania się z całością treści. Content powinien być krótki i na temat, dlatego zastanów się, których niepotrzebnych elementów możesz się pozbyć.

Personalizacja

Każdy z nas reaguje na swoje imię. “Cześć Tomek” zawsze brzmi na bardziej osobiste niż  “Drogi Kliencie”. Praktycznie wszystkie systemy do obsługi poczty elektronicznej dają możliwość dodania imienia. Zawsze to rób, jeśli istnieje taka możliwość!

Pamiętaj, że personalizacja to bardzo silny trend marketingowy, który warto przemycać na wielu płaszczyznach.

Wezwanie do akcji

CTA, czyli tak zwane wezwanie do działania, to tekst, który ma zachęcić i przekierować odbiorcę do wykonania określonej czynności. “Dowiedz się już dziś!”, “Zarejestruj się online tutaj.”, “Zadzwoń, żeby dowiedzieć się więcej.” Każdy z tych tekstów to wezwanie do akcji. Twoją rolą jest powiedzieć czytelnikom, co dokładnie mają robić i dlaczego. Zawsze umieszczaj wezwanie do akcji na końcu maila i przekieruj odbiorców tam, gdzie chcesz, żeby trafili!

Co ciekawe, z wezwaniami do działania też warto kombinować. Nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, jak subtelne zmiany i różnice mogą wpłynąć na skuteczność mailingu. Śledź i analizuj tyle, ile tylko możesz!

 

Potrzebujesz pomocy? Załoga Testimo z chęcią pozna Twoje potrzeby!