Case Study – marka z branży odzieżowej

Oto case study z holistycznej, wielokanałowej współpracy z marką z branży odzieżowej. Poniżej omawiamy podjęte działania i ich rezultat!

SEO

Nasz zespół zajął się optymalizacją sklepu internetowego klienta, który początkowo działał w domyślnych ustawieniach i nie miał żadnej konfiguracji pod względem SEO. Strona sklepu posiadała wiele kategorii, ale brakowało im opisów oraz niezbędnych ustawień, takich jak Tytuł, Opis, Alternatywne teksty i inne. Ponadto, cała strona korzystała z wewnętrznego linkowania dostarczanego przez producenta oprogramowania, co nie sprzyjało osiągnięciu dobrych wyników w wyszukiwarce Google. Obrazy na stronie były problematyczne ze względu na swoje duże rozmiary, wysoką wagę i przestarzałe formaty plików. Profil linków był w bardzo złym stanie, z wieloma linkami pochodzącymi z stron o spamowym charakterze oraz nadmiernym linkowaniem z tej samej domeny.

● Strategia SEO

Nasza strategia była wieloetapowa, z uwagi na ograniczony budżet klienta. Poniżej przedstawiamy główne etapy prac, które przeprowadziliśmy:

● Optymalizacja i reindeksowanie kategorii produktów: Stopniowo optymalizowaliśmy i poprawialiśmy kategorie produktów, tak aby były bardziej przyjazne dla wyszukiwarek. Dodaliśmy odpowiednie tytuły, opisy i tagi alt do obrazów, aby umożliwić lepsze indeksowanie przez Google.

● Linkowanie wewnętrzne: Przeprowadziliśmy kompleksową analizę linkowania wewnętrznego i wprowadziliśmy odpowiednie zmiany. Skoncentrowaliśmy się na tworzeniu spójnych i logicznych struktur linków wewnątrz sklepu, aby ułatwić nawigację zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarek.

● Linkowanie zewnętrzne: Przeprowadziliśmy audyt profilu linków klienta i zidentyfikowaliśmy negatywne czynniki, takie jak linki ze stron o spamowym charakterze. Skupiliśmy się na budowaniu zdrowego i naturalnego profilu linków, poprzez pozyskiwanie wartościowych i odpowiednich linków zewnętrznych.

● Przebudowa techniczna sklepu: Mimo ograniczeń narzuconych przez oprogramowanie SHOPER, dokonaliśmy optymalizacji układu menu, kategorii i innych elementów sklepu. Dążyliśmy do poprawy struktury strony, aby była bardziej intuicyjna dla użytkowników i bardziej zrozumiała dla robotów wyszukiwarek.

Aktualnie przenosimy sklep klienta na WordPress i jesteśmy w procesie wyboru szaty graficznej, która będzie spójna z brandingiem tworzonym przez markę od lat.

● Rezultat

Jeśli porównamy okres przed naszą współpracą, czyli od grudnia 2020 roku do teraz zauważymy, że inwestycja w SEO przyniosła zwrot w wysokości 468 863,95 zł. To z kolei przełożyło się na faktyczny zysk w wysokości 432 463,95 zł, który został osiągnięty dzięki inwestycji w SEO.

Płatna Reklama

● Facebook Ads

Zdecydowaliśmy się skoncentrować na reklamie na konwersję jako naszej głównej strategii, która regularnie przynosi sprzedaż. Stopniowo, wdrażając kampanię na ruch, dążymy do zapewnienia stałego przepływu odbiorców na górze naszego lejka sprzedażowego. Dodatkowo, oddzielnie promujemy posty, które organicznie cieszą się dużym zasięgiem, aby poszerzyć widoczność i zwiększyć dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów.

Reklamy na Facebooku przynoszą co miesiąc regularny ROAS (zwrot z wydatków za reklamę) w wysokości 7-12%.

Social Media

W momencie rozpoczęcia naszej współpracy z marką, która istniała już od kilku lat na rynku, mieliśmy ograniczoną możliwość wpływu na jej dotychczasową strategię marketingową. Zaproponowaliśmy jednak kilka zmian, żeby wzmocnić pozycjonowanie marki. Postawiliśmy na nowoczesny storytelling oraz subtelne wprowadzanie elementów historii marki w mediach społecznościowych i na stronie internetowej, dbając o spójność przekazu. Skupiliśmy się na wyraźnej i charakterystycznej wartości, z którą klienci mogli się silnie utożsamiać.

Dodatkowe rozwiązania na stronie internetowej

To, co jest dla nas niesamowicie ważne, to koordynacja pracy całego zespołu i sprawny przepływ informacji. Dzięki temu, jesteśmy w stanie zbierać informacje z różnych frontów, a dzięki temu stale ulepszać nasze taktyki i wprowadzać nowe rozwiązania.

Jedną z takich rzeczy, było dodanie nowej funkcjonalności w sklepie internetowym, które pozwala na spersonalizowany zakup. Była to bezpośrednia odpowiedź na problem i obiekcje kupujących, którzy nie kupowali konkretnego modelu ze względu na niepasującą długość. Zależało nam także na takim rozwiązaniu, ze względu na silnie rosnący trend – personalizację – która teraz jest widoczna na stronie.

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań dla Twojej marki? Ekipa Testimo z chęcią pozna Twoje potrzeby!