Jak wybierać słowa kluczowe do pozycjonowania?

Pozycjonowanie jest to działanie mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce internetowej. Pierwszym i zarazem najistotniejszym etapem pozycjonowania jest dobór słów kluczowych.

Czym są słowa kluczowe?

Słowa kluczowe są wyrazami wpisywanymi do wyszukiwarki Google, dzięki którym użytkownik może odnaleźć interesujące go informacje, produkty bądź usługi.

Przy okazji warto zapoznać się z kilkoma rodzajami słów kluczowych:

  • Ogólne – zawierają jedno lub dwa słowa, które dotyczą szerokiej grupy usług lub produktów. Popularność oraz wysoka konkurencyjność powoduje, że są one bardzo trudne do pozycjonowania.
  • Long-tail – są to frazy bardziej rozbudowane oraz szczegółowe w porównaniu do fraz ogólnych. Konkurencyjność fraz jest niska, dzięki temu ich pozycjonowanie jest łatwe.
  • Brandowe – wpisywane przez użytkowników, którzy szukają konkretnej firmy lub marki.

Jakie są sposoby wyszukiwania słów kluczowych?

Wybierając frazy do pozycjonowania powinieneś zacząć od zastanowienia się nad tym, jakie usługi bądź produkty oferuje Twoja firma. Istotne jest również, aby pamiętać o obszarze działalności jaką prowadzisz. Zdecydowanie łatwiej pozycjonować frazę lokalną niż ogólną. Jeśli jesteś zainteresowany tematem pozycjonowania lokalnego zapraszamy tutaj.

Wyszukiwarka Google:

Wyszukiwarka Google jest jednym z darmowych narzędzi, dzięki którym możesz pozyskać frazy do pozycjonowania strony internetowej. Wpisując przynajmniej początek słowa kluczowego w pasku wyszukiwań, Google automatycznie proponuje jego dalszą cześć.

 

Po wyszukaniu konkretnego słowa kluczowe, na dole wyszukiwarki pojawia się pole „Podobne wyszukiwania”, w której również znajdują się podobne słowa kluczowe.

 

Google Search Console

Google Search Console jest bezpłatnym narzędziem, za pomocą którego możesz na bieżąco sprawdzać swoją stronę internetową w wynikach wyszukiwań Google. Dodatkowo posiada funkcje umożliwiające analizę potencjału fraz. Wchodząc na zakładkę „Analityka wyszukiwania”, wyświetlone zostaną informacje dotyczące fraz, które przyniosły ruch Twojej stronie internetowej w wybranym przez Ciebie przedziale czasowym. Dzięki Google Search Console możesz nie tylko sprawdzić czy wybrane przez Ciebie frazy przynoszą oczekiwany efekty, ale również wybrać całkiem nowe frazy do pozycjonowania.

 

Ahrefs

Ahrefs jest narzędziem, dzięki któremu możesz wykonać audyt strony, sprawdzić linki zwrotne, słowa organiczne. Jedną z funkcji Ahrefs’a jest Keywords Explorer, za pomocą której jesteś w stanie analizować słowa kluczowe:

 

Dodatkowo sprawdzić można podpowiedzi słów kluczowych:

 

Konkurencja

Warto również sprawdzić na jakie frazy pozycjonują się konkurencyjne strony internetowe. W ten sposób jesteś w stanie dodać do Twojej listy słów kluczowych całkowicie nowe frazy, których pozycjonowanie może przynieść pozytywne efekty.

 

Pozycjonowanie strony internetowej jest procesem długotrwałym i kosztownym, dlatego dobór słów kluczowych powinien być przemyślany. Warto skorzystać z przedstawionych przez nas narzędzi i wybrać takie frazy, które według Ciebie przyniosą oczekiwane rezultaty.