Pozycjonowanie Gliwice czy robić frazę lokalną?

Pozycjonowanie lokalne, np. frazy: „Pozycjonowanie Gliwice” jest procesem bardzo często wykorzystywanym w marketingu internetowym. Użytkownicy korzystają z usług firm, znajdujących się w zasięgu ich lokalizacji, dlatego warto zwrócić uwagę na frazy lokalne. Na przykładzie frazy pozycjonowanie Gliwice pokażemy różnice i podpowiemy co warto zrobić, aby uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

 

Pozycjonowanie vs pozycjonowanie lokalne

Wpisując interesującą nas frazę wyszukiwarka Google automatycznie dopasowuje wyniki znajdujące się w naszej okolicy, dlatego też wiele osób skupia się raczej na frazach ogólnych. W przypadku frazy pozycjonowanie Google pokazało nam głównie definicje, a nie agencje znajdujące się w okolicy.

pozycjonowanie

Warto więc pamiętać, że użytkownicy często bardzo dokładnie precyzują swoje potrzeby i jeśli zależy im na usłudze dostępnej w konkretnym mieście wpisują oni je w wyszukiwarce. Po wpisaniu pozycjonowanie Gliwice uzyskaliśmy następujące wyniki.

pozycjonowanie-gliwice

Widoczna jest mapa i firmy oferujące pozycjonowanie w określonej lokalizacji. Jak widać warto zwrócić uwagę na frazy lokalne. Użytkownicy bardzo często wykorzystują zapytania lokalne w takich branżach jak restauracje, sklepy, rozrywka czy turystyka. Pozycjonowanie regionalne niesie za sobą niższe koszty, docieramy do węższej grupy odbiorców jednak jest bardzo duża szansa, że będą oni zainteresowani naszą usługą.

Ciekawym rozwiązaniem jest również wykorzystanie pobliskich lokalizacji, dzięki temu mogą dotrzeć do nas osoby wyszukujące pobliskie lokalizacje.

Testimo, ul. Wincentego Pola 27, 44-100 Gliwice znajduje się na terenie parku naukowo-technologicznego „Technopark Gliwice”.

Optymalizacja strony

Najważniejszym czynnikiem jest optymalizacja strony. Wartościowe treści na stronie, odpowiednio przygotowane meta opisy to tylko niewielka część. Roboty Google zwracają uwagę na takie aspekty jak szybkość ładowania strony, błędy indeksowania -techniczne SEO to podstawa. Jeśli nie wiemy jak się za to zabrać warto skorzystać z pomocy zaufanej agencji.

 

meta opisyMapa Google

W pozycjonowaniu lokalnym ważną rolę odgrywa mapa Google. Wizytówkę firmy utworzyć możemy zakładając konto Google moja firma. Założenie wizytówki firmowej nic nie kosztuje, należy wypełnić wszystkie informacje istotne dla firmy, ułatwi to użytkownikom odnalezienie interesujących ich informacji.

mapa google Testimo

Linkowanie

Linkowanie do strony to nadal czynnik, który ma duży wpływ na pozycję słów kluczowych. Oczywiście należy pamiętać, że linki mają być wartościowe. Warto wykorzystać fora, katalogi czy serwisy informacyjne związane z danym miastem.

 

Podsumowując pozycjonowanie regionalne może przynieść wiele korzyści. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe, optymalizacja strony, wizytówka w Google i linkowanie z pewnością pomogą uzyskać dobre wyniki. Należy jednak pamiętać, że konkurencja w Internecie jest coraz większa, dlatego też działania na własną rękę mogą nie być wystarczające.