Narzędzia SEO: sprawdź, które warto wykorzystać!
Każdy specjalista w swojej pracy wykorzystuje narzędzia, które mają na celu ułatwić i usprawnić pracę. Dostępność narzędzi przydatnych w SEO jest duża, mamy do wyboru zarówno bezpłatne, jak i płatne narzędzia. Oczywiście, Analytics, Search Console czy Key Word Planer to podstawowe narzędzia, które większość osób zaznajomionych z tematem marketingu internetowego zna. Sprawdźmy ciekawe narzędzia SEO i ich atuty.
Narzędzia SEO – wykorzystaj je!
Algoroo
Osoby, które lubią śledzić zmiany w algorytmach Google, koniecznie powinny zajrzeć na algoroo.com. Możemy sprawdzić, jak wyglądają codzienne rotacje zarówno na desktopie, jak i na urządzeniach mobilnych.
Data Studio Google
Kolejne darmowe narzędzie, które udostępnia nam Google to Data Studio datastudio.google.com. W łatwy sposób możemy zaciągnąć dane z Google Analytics i stworzyć stały wzór raportu. Wystarczy udostępnić link do raportu. Narzędzie znacznie usprawnia pracę i w przejrzysty sposób pokazuje wyniki.
Whitepress
Jak najbardziej Whitepress whitepress.pl to przydatne narzędzie SEO, na platformie możemy w łatwy sposób znaleźć interesujące nas tematycznie strony i pozyskać wartościowe linki. Umieszczenie ciekawych artykułów z linkami do klientów nie tylko poprawi pozycję strony, ale także podniesie ilość wejść na stronie, oczywiście o ile wybierzemy dobrą domenę.
Senuto
W Senuto senuto.com , możemy sprawdzić dla wybranej domeny widoczność słów kluczowych w Google. Program przydaje się przy analizie konkurencji i doborze słów kluczowych.
Screaming Frog
Bezpłatna wersja pozwala na przeskanowanie 500 podstron, przy małych stronach czy sklepach Screaming Frog screamingfrog.co.uk daje radę. Jakie informacje uzyskamy w tym narzędziu? Pokaże nam dla każdej podstrony między innymi meta opisy, nagłówki, kod odpowiedzi serwera, a także adres kanoniczny.
Clusteric
Clusteric clusteric.com/pl możemy przetestować za darmo, na dłuższą metę jednak jest to narzędzie płatne. Trzeba przyznać, że warto zapłacić wymaganą kwotę. Narzędzie pozwala przeprowadzić dogłębną analizę strony, jest wygodny w obsłudze i zdecydowanie warto się nim zainteresować.
Ahrefs
To narzędzie ma bardzo dużo możliwości. Możemy wykonać podstawowy audyt strony, sprawdzić linki zwrotne, słowa organiczne, a także wyszukać konwertujące słowa kluczowe. Ahrefs ahrefs.com jest płatnym i drogim narzędziem, jeśli jednak chcemy wykonać dokładną analizę strony, sprawdzi się idealnie.