Mam stronę! Teraz czas na Google Analytics!

Dobrze jest wiedzieć, co dzieje się na naszej stronie. Dobrze jest wiedzieć, jak wiele osób na nią weszło, czy dotarły do podstron, które chcemy, aby odwiedzili oraz jak dużo czasu na niej spędzili. Analytics daje nam niesamowite możliwości monitoringu tego, co najistotniejsze – wszystkich sesji, czasu spędzonego na stronie czy współczynnika konwersji.

Czas na założenie konta!

Konto w Analytics można założyć w momencie, kiedy posiada się konto Google. Założenie takiego konta to rzecz na tyle prosta, że nie ma sensu się rozpisywać na ten temat. Wejdźmy więc na stronę www.google.com/analytics i załóżmy swoje pierwsze konto. Już na samym początku Analytics podpowiada nam, co mamy zrobić w następnej kolejności. Klikamy!

 

Kolejny krok!

Kolejny ekran prosi nas już o wypełnienie podstawowych informacji. Pierwsza z nich, to nazwa konta. Kiedy parujemy tylko jedną stronę z naszym Analyticsem, widok kont nie jest dla nas dostępny. Konta mają strukturę folderów, w których możemy umieszczać kolejne strony, jeżeli posiadamy ich więcej.
Nastepną informacją jest nazwa witryny internetowej. Nazwę przypisujemy według własnego uznania, choć dobrze jest przyznawać takie, które będą dla nas oczywiste.
Adres URL – to oczywiście adres naszej strony. Następnie wybieramy kategorię, strefę czasową i przechodzimy dalej.

 

Synchronizujemy!

W tym momencie dostajemy już wygenerowany kod Universal Analytics, który musimy umieścić na naszej stronie. Sposobów na to jest kilka – możemy wkleić go w kod strony, czy zaimplementować go w jakąś wtyczkę śledzącą. Kiedy nasza strona stoi na WordPressie, wtedy najprościej jest dodać do panelu naszej strony wspomnianą wtyczkę i w odpowiednim miejscu wkleić ten kod. W tym momencie nasza strona zostaje sparowana z kontem Analytics.

 

 

W tym momencie nie pozostaje nam nic innego, jak czekać na pojawienie się pierwszych wyników!
Ten temat omówimy w następnym artykule.