Instagram pomoże zbudować Twoją markę
Media społecznościowe zyskują coraz większą popularność. Dla większości osób social media to głównie Facebook czy Twitter. Mało która firma zauważyła marketingowy potencjał Instagrama, co jest niezrozumiałe, biorąc pod uwagę, że prowadzenie konta jest bardzo proste.
Przydatne funkcje Instagrama
Instagram jest to serwis społecznościowy, za pomocą którego użytkownicy mogą edytować zdjęcia, nakładać na nie filtry cyfrowe, a ostatecznie dodawać je na różne portale społecznościowe. Na razie dodawanie zdjęć może odbyć się tylko poprzez aplikację. Instagram zyskał swoją popularność poprzez kwadratowy kształt zdjęć typowy dla Polaroida. Obecnie oprócz zdjęć można dodawać również maksymalnie 1-minutowe video oraz wysyłać wiadomości bezpośrednio do konkretnej osoby (Instagram direct). Instagram umożliwia również organizowanie konkursów, gdzie warunkiem może być na przykład użycie specjalnego hashtagu czy oznaczenia osoby. Pozwala to na promowanie się wśród followersów, a także budowanie zasięgu.
Kreowanie wizerunku marki na Instagramie
Rozpoczynając swoją przygodę z Instagramem należy przemyśleć do kogo chcemy dotrzeć. Warto przejrzeć profile firm konkurencyjnych, aby zobaczyć ich styl działania oraz sposób komunikacji z obserwującymi. Kiedy już założymy konto, zaobserwujemy konta ludzi z branży, należy zastanowić się nad treścią, którą udostępnimy. Coraz więcej firm decyduje się na ukazanie życia firmowego pracowników, aby przybliżyć klientom bardziej ludzką twarz. Zdjęcia mogą przedstawiać pracowników przy pracy, wyjazdy szkoleniowe czy integracyjne lub nowo przyjętą osobę w zespole. Obrazy podpisane odpowiednio dobranymi hashtagami zostaną zauważone przez większą liczbę osób. Warto poświęcić trochę czasu na wybieranie hashtagów, aby zostały one odpowiednio dopasowane do naszej grupy docelowej. Jeśli jednak nie mamy pomysłów, istnieją aplikacje, zawierające specjalnie pogrupowane hashtagi według kategorii. Tworząc wizerunek marki należy zwrócić uwagę na systematyczność. Są dwie pory, w których najlepiej publikować: przerwa obiadowa i po południu. Biorąc pod uwagę, że z Instagrama korzysta ponad 130 mln osób na całym świecie wskazane jest zainteresowanie się tym portalem.