Copywriting w Social Media
Czy copywriting jest ważny? Zdecydowanie! Odpowiednie komunikaty, przekaz i charakter Twojej marki zawarte w tekście powinien być integralną częścią całego Twojego marketingu.
Copywriting z reguły kojarzy nam się z tworzeniem wpisów blogowych, opisów na stronę czy ofert sprzedażowych. Jeśli prowadzisz profile w Social Media dla Twojej firmy, warto, żebyś wiedział, że zasady copywritingu obowiązują także w mediach społecznościowych. Oto kilka z nich!
Warto skupić się na konkretach
Czytelnicy mają coraz mniej czasu na czytanie wpisów w Social Media – są bombardowani zbyt dużą ilością informacji i szybko tracą zainteresowanie. Skupiając się na najważniejszych punktach, możesz przykuć ich uwagę i utrzymać zaangażowanie! Jeśli napiszesz tekst w oparciu o same istotne informacje, Twój przekaz stanie się także bardziej przejrzysty i łatwiejszy do zrozumienia. To pomaga czytelnikom zachować informacje i zapamiętać je na dłużej.
Nie polecamy Ci więc rozpisywania się. Zrezygnuj z każdego niepotrzebnego elementu wypowiedzi tak, żeby tekst był spójny i płynny, tym samym ułatwiając odbiorcom zapoznanie się z nim. Twój czytelnik na pewno doceni, że jesteś rzeczowy.
WSKAZÓWKA: Jeśli chcesz, aby tekst był przyjemny do czytania, wypróbuj tej sztuczki: pisz na zmianę długie i krótkie zdania, wtedy tekst staje się dynamiczny i czytelnik płynnie przechodzi od zdania, do zdania!
Pokaż swój charakter
Wymagania konsumentów rosną z dnia na dzień i klienci nie chcą kupować produktów od nudnych, niewyraźnych marek. Liczy się coś więcej – nie pozwól na to, żeby Twoim kryterium jakości tekstu była jedynie poprawna gramatyka i ładne zdania. Przelej do tekstu
swój charakter. Wierz nam, odbiorcy to docenią!
Czy Twoje marka stara się być postrzegana jako zabawna? Pokaż to w tekście! Chcesz być uznawany za eleganckiego specjalistę? Właśnie w taki sposób pisz!
Pozwól się zaangażować
Zaangażowanie to kluczowy element w budowaniu pozytywnej relacji z odbiorcami w świecie social media. Dlatego ważne jest, aby tworzyć treści, które nie tylko zainteresują, ale także zachęcą do aktywnego udziału w dyskusji.
Ludzie uwielbiają dzielić się swoją opinią i pokazywać ich punkt widzenia. Staraj się konstruować swoje posty tak, żeby pozwolić swoim odbiorcom na dialog – możesz zrobić to zadając im otwarte pytania na końcu wypowiedzi. Nie bój się wyrażać swoich opinii, nie warto być kolejną nudną, neutralną marką. Własna opinia i silne poglądy nie tylko dodadzą Ci autorytetu, ale też zachęcą do interakcji z Tobą lub Twoją marką.
Używaj wezwania do działania
Wezwanie do działania (CTA) to kluczowy element copywritingu, który pomaga kierować odbiorców tam, gdzie chcesz, aby trafili. Możesz użyć CTA, aby skłonić odbiorców do podjęcia określonych działań, takich jak kliknięcie w link, wejście na stronę internetową, zapisanie się na newsletter lub zakup Twojego produktu lub usługi. Warto, aby CTA było jasne, zrozumiałe i zachęcające, a także wyróżniało się na tle reszty tekstu.
Przykłady CTA:
Zarejestruj się już teraz i otrzymaj 10% rabatu na swoje pierwsze zamówienie!
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o naszych usługach!
Zapisz się na newsletter i bądź na bieżąco z naszymi nowościami!
Korzystaj ze strony czynnej
Jeśli czytałeś już jakąś książkę o copywritingu, to z pewnością wiesz, że strona bierna nie jest Twoim sprzymierzeńcem w walce o świetny tekst. Strona bierna męczy czytelnika, bo mus oni najpierw przerobić ją sobie w głowie na stronę czynną, żeby dobrze zrozumieć czytane zdanie. Strona bierna brzmi dobrze w oficjalnych tekstach, nie jest natomiast najlepszym rozwiązaniem, jeśli chcesz napisać płynący tekst.
Zadbaj o estetykę
Estetyka tekstu to ważny element copywritingu, szczególnie w Social Media, gdzie konkurencja jest duża, a uwaga odbiorcy krótka. Tekst w Social Media także może być sformatowany – zrobisz to za pomocą emoji i wcięć w tekście. Niech Twój tekst nie będzie ścianą wyrazów, a ładnie oddzielonym tekstem!
Jeśli potrzebujesz pomocy z pisaniem skutecznych marketingowo tekstów, odezwij się! Załoga Testimo z chęcią odpowie na Twoje pytania.