Blog firmowy – dlaczego warto go prowadzić?

Blog firmowy to jedno z najbardziej skutecznych narzędzi content marketingowych. Stanowi on bardzo ważny kanał komunikacyjny z klientem oraz partnerami biznesowymi. Profesjonalne i merytoryczne treści stanowią dla odbiorcy wartość, po którą chętnie sięga i z którą chce być na bieżąco. Dlaczego więc warto prowadzić firmowego bloga? W dzisiejszym wpisie odpowiemy na to pytanie.

Blog buduje wiarygodność Twojej firmy

To właśnie na firmowym blogu dzielisz się ekspercką wiedzą, jaką posiadasz na temat branży. Tworząc treści odpowiadające na potrzeby odbiorców, stajesz się w ich oczach specjalistą w swojej dziedzinie. W ten sposób skutecznie budujesz wizerunek swojej marki i zyskujesz odbiorców, którzy chętnie wracają do miejsca, w którym uzyskują realną pomoc. Publikując treści, które są odpowiedziami na pytania lub też problemy konsumentów, coraz lepiej ich rozumiesz. Dzięki temu możesz dopasować lub ulepszyć swój produkt czy usługę. To bardzo istotne, ponieważ klienci ufają produktom, których twórcy są wiarygodni i profesjonalni w swojej specjalizacji.

Chcesz poprawić swoją pozycję w wyszukiwarce? Pisz bloga!

Prowadząc blog firmowy, masz okazję pozycjonować stronę na wiele różnych fraz kluczowych. Każdy tekst to okazja do zamieszczenia w nich innych fraz. Google lepiej postrzega strony, na których treści są często aktualizowane, od tych, na których od kilku lat znajduje się ta sama informacja. Wyszukiwarka na pewno dostrzeże, że regularnie tworzysz nowe treści, a Twoja pozycja na frazy kluczowe z czasem wzrośnie. Poza tym wartościowe teksty często udostępnianie są w mediach społecznościowych. Jeśli zadbasz o ich wysoki poziom, zdobędziesz sporo linków kierujących do Twojej strony, co samo w sobie poprawi jej widoczność.

Jak dobrze prowadzić firmowego bloga?

Dobrze jest odpowiednio przygotować się do prowadzenia firmowego bloga. Warto dokładnie przeanalizować, do jakiej grupy odbiorców chcemy dotrzeć. Tekst powinien być zrozumiały i łatwy do przyswojenia. Z pewnością trzeba również pamiętać, aby publikować wpisy regularnie. Jeśli chcemy przyciągnąć dużą liczbę klientów, nie wystarczy jeden ciekawy wpis. Publikowane teksty powinny być interesujące dla grupy docelowej firmy. W związku z tym same informacje dotyczące produktów czy usług nie wystarczą. Przydatne z punktu widzenia czytelnika będą natomiast wszelkiego rodzaju porady, instrukcje czy też analizy. Warto również zadbać o odpowiednią szatę graficzną. Dostępność zdjęć czy uporządkowana struktura tekstu świadczy o profesjonalizmie przedsiębiorstwa, a ponadto przykuwa uwagę czytelników. Blog powinien mieć formę raczej nieformalną, aby zbudować bliską relację z jego odbiorcą i przekonać go, że ma do czynienia z kimś, kto rozumie jego potrzeby. Do użytkowników najlepiej jest zwracać się bezpośrednio, na „Ty” – wtedy efekt perswazji jest największy.

 

A więc, czy warto prowadzić firmowego bloga? Zdecydowanie tak. Choć wymaga to systematycznej pracy, na pewno się opłaci. To doskonały sposób na zwiększenie komunikacji z klientem. Publikowanie wysokiej jakości wpisów wpływa na sprzedaż i zasięg promocji firmy. To również idealny sposób na poprawę strony internetowej pod kątem SEO.