Zwiększ sprzedaż w sklepie internetowym. Postaw na dobre teksty
Konkurencja wśród właścicieli sklepów internetowych jest tak duża, że trudno się przebić. Warto więc postawić na content i pozycjonowanie. Przyciągające uwagę treści są naprawdę bardzo pomocne i podnoszą współczynnik konwersji. Jak zatem powinna wyglądać wzorcowa karta produktowa?
Unikaj szablonowych opisów…
„Produkt najwyższej klasy”, „wychodząc naprzeciw oczekiwaniom”, „oferujemy tylko wysokiej jakości produkty z certyfikatem” – to tylko niektóre przykłady utartych fraz, które można znaleźć w wielu opisach produktów. Niestety, są one tak powszechne, że nie spełniają swoich funkcji, czyli nie sprzedają. Już po pierwszym zdaniu użytkownik ma ochotę uciec ze strony. Jak zatem pisać teksty, by były oryginalne i przyciągały uwagę? Nie jest to wcale proste. Przede wszystkim należy zastanowić się nad profilem naszych klientów, by skierować do nich trafny przekaz. Tak naprawdę na zaciekawienie potencjalnego użytkownika mamy tylko 8 sekund. Trzeba więc dobrze wykorzystać ten czas. Dużo uwagi należy poświęcić na wartościowy lead, bo to w głównej mierze od niego zależy, czy dana osoba przeczyta resztę opisu i czy w ogóle zainteresuje się produktem. Dobry lead powinien być krótki i treściwy. Warto stosować bezpośrednie zwroty do użytkownika, bo są one bardzo angażujące.
Wyróżniaj ważne rzeczy
Istotne jest by ważne rzeczy rzucały się w oczy. Jeśli zależy nam, by przekazać korzyści wynikające z zakupu danego produktu, możemy je wyróżnić, np. poprzez zastosowanie odpowiedniego koloru w tekście. W ten sposób prawdopodobieństwo, że użytkownik przeczyta dany fragment opisu znacznie wzrasta. Nie powinniśmy także zapominać o CTA (Call to Action), czyli wezwaniu do działania. Najlepiej, by było ono w formie widocznego na stronie buttona. Wtedy prawdopodobieństwo zainteresowania użytkownika produktami znacznie wzrośnie
Analizuj zachowanie użytkowników
Warto korzystać z dostępnych narzędzi pomagających w analizie treści na stronę. Dużo informacji można wynieść z Google Analytics i planera słów kluczowych Google. Dzięki nim można stwierdzić czy treści, które znajdują się na stronie, są interesujące dla użytkowników, jakie frazy są ważne dla naszych odbiorców. Jeśli widzimy, że dana podstrona ma wiele odrzuceń, warto zastanowić się, z czego to wynika i co można poprawić. Tylko dogłębna analiza może sprawić, że będziemy w stanie stworzyć dobry tekst sprzedażowy.
Pisz prawdę
Jeśli sprzedajemy produkty z tzw. średniej półki, nie możemy pisać, że są one najlepsze na rynku. Użytkownik bez problemu może to zweryfikować, a wówczas straci zaufanie do naszego sklepu. Lepiej więc opisywać fakty i posługiwać się językiem korzyści. Nie wystarczy napisać o samych parametrach technicznych, ale trzeba położyć szczególny nacisk na to, jak przełożą się one na codzienne funkcjonowanie i w czym mogą pomóc.
Nie wiesz jak nas znaleźć?
Testimo, ul. Wincentego Pola 27, 44-100 Gliwice znajduje się na terenie parku naukowo-technologicznego „Technopark Gliwice”.