Promocja w internecie: dlaczego jest tak ważna?
Marketing internetowy odgrywa dużą rolę w promocji firmy. Rozwijająca się technologia spowodowała, że pozyskiwanie potencjalnych klientów przeniosło się do sieci. Aby zwiększyć ruch na swojej stronie, musisz zastosować działania promocyjne. Chcesz wiedzieć jak skutecznie wypromować się w internecie? Czytaj dalej!
Obecność w social media
Portale społecznościowe takie jak Facebook, Instagram czy Twitter zyskują coraz większą popularność. Miliardy ludzi na całym świecie posiadają na nich swoje konta – prywatne lub firmowe. Na przeglądaniu publikowanych treści spędzają przynajmniej godzinę dziennie. Dlaczego więc nie wykorzystać potencjału social media? Prowadzenie profilu firmy na portalach i systematyczne uzupełnianie treści pozwoli na budowanie relacji z potencjalnym klientem. O potencjale Instagrama pisaliśmy wcześniej, dlatego teraz skupmy się na Facebooku i Twitterze. Ich zaletą jest możliwość publikowania artykułów, filmów oraz bieżących informacji. Częsta aktualizacja treści pozwoli na zwiększenie ruchu na stronie. Niezwykle ważne jest szybkie reagowanie na zapytania, ponieważ odbiorcy powinni czuć, że troszczymy się o swoich klientów.
Spraw, by twój biznes był widoczny w sieci
Marketing w social media to nie wszystko. Oprócz tego musisz zainwestować w pozycjonowanie, by twój biznes był widoczny w sieci. Najważniejszym elementem w tej dziedzinie jest odpowiedni dobór słów kluczowych. Większość użytkowników Internetu otwiera strony znajdujące się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Oznacza to, że będąc się na dalekim miejscu w wyszukiwarce, jesteś niewidoczny dla potencjalnego klienta. Ważne jest, aby wybrane wyrazy były zgodne z ofertą firmy i odzwierciedlały treści publikowane na stronie. Dzięki temu twoja strona będzie zajmowała wyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Na pozycjonowanie ma również wpływ linkowanie zewnętrzne, czyli umieszczanie na serwisach zewnętrznych odnośników do twojej strony WWW. Skutecznym rozwiązaniem tego typu jest prowadzenie bloga, na którym umieścisz odnośniki do swojej strony internetowej. Udostępniając darmowe i wartościowe treści zbudujesz wizerunek eksperta, a dzięki temu zyskasz zaufanie klienta do marki. Innym możliwym rozwiązaniem jest dodanie wizytówki swojej firmy do Google Maps. Obecność na mapce spowoduje pozyskanie lokalnych klientów, którym zależy na lokalizacji, a w rezultacie darmową promocję.