Content Marketing dla początkujących: dobre praktyki i wskazówki

Sporo właścicieli marek zastanawia się, jak poprawnie podejść do tematu content marketingu. Przedstawiamy Ci dobre praktyki i garstkę cennych wskazówek, które posłużą Ci jako pierwszy przewodnik w podróży z Twoimi działaniami content marketingowymi. Do dzieła!

1.Zdefiniowanie grupy docelowej

Zanim przystąpisz do jakichkolwiek działań, musisz wiedzieć, dla kogo tworzysz.

Bez jasnego zrozumienia, dla kogo przeznaczona jest dana treść, możesz mieć problemy z tworzeniem contentu, który będzie rezonował z odbiorcami i napędzał pożądane działania!

Aby zdefiniować grupę docelową, należy zacząć od przeanalizowania paru kluczowych aspektów. Jednym z nich będzie demografia: informacje takie jak miejsce zamieszkania, wiek i płeć mogą być dla Ciebie kluczowe, w zależności od Twojej branży. To, co jest jednak najważniejsze w każdym przypadku, to poznanie zainteresowań, problemów, potrzeb i preferencji Twojej grupy docelowej. Czyli szeroko rozumiany aspekt emocji i empatii! Tylko dzięki gruntownemu poznaniu tych istotnych czynników, będziesz w stanie stworzyć content, który trafi prosto w serca odbiorców!

Content Marketing

2.Planowanie i publikowanie: jak nie zwariować?

Dzięki obecnie dostępnym narzędziom jesteśmy w stanie planować content z wyprzedzeniem i tworzyć go swobodnie wtedy, kiedy możemy. Na początku zdecyduj, jak często chcesz publikować wpisy. Będzie to zależało głównie od Twoich zasobów. Zasada jest prosta: rób tyle, ile jesteś w stanie zrobić, aby utrzymać regularność. Wszystko zależy od branży, ale jeden wpis w tygodniu jest znacznie lepszy niż 3 wpisy w tygodniu odgrodzone miesięczną przerwą.

Wpisy możesz publikować bezpośrednio w terminarzu META lub innym dostępnym planerze, a opublikują się one w dowolnym, wybranym przez Ciebie momencie. W terminarzu META możesz planować z aż 72-dniowym wyprzedzeniem!

Dobra praktyka, która niejednokrotnie zaoszczędzi Ci nerwów i działania w pośpiechu, to notowanie pomysłów na bieżąco. Możesz robić to w kalendarzu, notesie, albo notatniku w telefonie, który masz zawsze pod ręką. Często najlepsze pomysły wpadają nam do głowy w przypadkowych momentach dnia, warto trzymać je w bezpiecznym miejscu i użyć ich na czarną godzinę.

 

Content Marketing 

3.Pomysły na treści: skąd czerpać inspiracje?

Po określeniu częstotliwości tworzenia treści możesz rozpocząć burzę mózgów. Celem powinno być stworzenie mieszanki treści, która będzie zarówno informacyjna, jak i angażująca, a także zgodna z Twoją marką i zainteresowaniami odbiorców!

 Prawdopodobnie zebrałeś już wszystkie istotne informacje co do zainteresowań

i problemów Twojej grupy docelowej. Jeśli wystarczająco zagłębisz się w temat, wpadnie Ci do głowy z pewnością masa konkretnych pomysłów do wykorzystania.

To, co także Ci polecamy, to zerkanie na profile konkurencji, lub profile, które nie działają w tej samej branży, ale mają podobną grupę docelową. Na podstawie takiej obserwacji wyciągniesz cenne wnioski co do tego, co angażuje odbiorców, co ich porusza, a na co zupełnie nie reagują. Warto też, żebyś dołączył do różnego rodzaju społeczności (takich jak grupy na Facebooku), żeby być na bieżąco z branżowymi trendami, nowościami i tym, co w trawie piszczy.

Content Marketing

4.Stwórz swoją identyfikację i sposób komunikacji

 Jeśli chcesz stworzyć silną i rozpoznawalną markę na lata, musisz być spójny i określony. Twoja identyfikacja wizualna i wszystkie materiały marketingowe powinny być z daleka rozpoznawane i przypisywane odruchowo Tobie.

 

Narzędzia, które ułatwią Ci tworzenie spójnego contentu:

 Strony, z których pomocą wybierzesz kolory do designów: http://colormind.io/ https://www.khroma.co/
Strony, które pomogą Ci wybrać czcionki: https://www.fontpair.co/all
https://www.typewolf.com/

Strony z darmowymi grafikami/ikonami: https://www.flaticon.com/animated-icons  https://fonts.google.com/icons

Darmowe banki zdjęć: https://unsplash.com/

https://pixabay.com/pl/  https://www.pexels.com/
Narzędzia, z którymi stworzysz grafikihttps://www.canva.com/  https://www.visme.co/pl/  https://www.picmonkey.com/ https://www.relaythat.com/
A jeśli zapragniesz angażującej infografiki, zrobisz ją tu:  https://piktochart.com/

 

 

Jeśli potrzebujesz opinii specjalisty, który odpowie na Twoje pytania i doradzi lub zaprojektuje dalsze działania content marketingowe w Twojej firmie, załoga Testimo pozostaje do dyspozycji!