Wzajemne zrozumienie to podstawa
Trafiając do firmy, która zajmuje się pozycjonowaniem stron właściciel firmy zlecającej pozycjonowanie często o pozycjonowaniu nie ma pojęcia. Słyszał, że coś takiego istnieje, że działa i przynosi dobre efekty, ale właściwie to nie ma pojęcia, jak to się dzieje. W takim przypadku, na samym początku współpracy klienta z firmą pozycjonującą bardzo ważne jest, aby osoba, która rozumie mechanizmy rządzące pozycjonowaniem potrafiła w jasny, przystępny sposób wyłożyć na czym to polega, jakie są korzyści, jakie działania będą podejmowane oraz jakie jest ryzyko.
Wielu klientów, zanim zrozumie, jak działa firma SEO wymaga niesamowitych efektów w jak najkrótszym czasie oraz, oczywiście, za minimalne pieniądze. Strona ma być za tydzień w TOP 5. Po stronie firmy pozycjonującej leży ciężar wyjaśnienia, że pewnych rzeczy nie da się osiągnąć w bardzo krótkim czasie, jeśli efekty mają być długotrwałe a strona ma pozostać niezagrożona filtrami ze strony Google`a.
A więc tak w skrócie, co musi zrobić firma SEO, aby podnieść pozycje strony klienta w wynikach wyszukiwania”?
Wybór fraz kluczowych
Po pierwsze należy wybrać odpowiednie słowa kluczowe. Nie każda fraza, jaka wydaje się klientowi odpowiednia jest odpowiednia w rzeczywistości. Słowa kluczowe muszą dobrze charakteryzować firmę, ale jednocześnie muszą to być frazy, które ludzie rzeczywiście wpisują w wyszukiwarkę. Czyli najczęściej krótkie i proste, maksymalnie 2 – 3 słowa. Tylko pozycjonowanie na takie frazy wygeneruje autentyczny ruch na stronie klienta, a przecież o to chodzi.
Opytmalizacja
Po drugie trzeba zoptymalizować stronę klienta pod kątem słów kluczowych, które zostały wcześniej wybrane. Tytuł strony oraz poszczególnych podstron powinien zawierać słowa kluczowe, jednak nie jako bezsensowny ciąg wyrazów. Treści umieszczone na stronie powinny być unikalne, czyli nie powinny występować w niezmienionej formie np. w katalogach stron, czy innych miejscach w Internecie. Ważna jest w tym momencie komunikacja między klientem a pozycjonującym. Klient nie powinien umieszczać treści bez konsultacji z firmą pozycjonującą. Istnieje jeszcze sporo innych elementów, które musi sprawdzić i zmienić, czy uzupełnić pozycjoner, ale większość z nich wymaga już bardzo specjalistycznej wiedzy.
Link building
Po trzecie trzeba zacząć pozyskiwać linki do strony klienta. Trzeba również zweryfikować linki już istniejące. To właśnie linki, ich liczba oraz ważność, decydują w największej mierze o tym, na jakiej pozycji w wyszukiwarce znajduje się strona. Nie mogą to być przypadkowe linki, umieszczane byle gdzie np. w tematach zupełnie nie związanych z profilem działania firmy klienta lub na stronach, których treść pozbawiona jest jakiegokolwiek sensu. Linki muszą być wiarygodne, czyli sprawiać wrażenie umieszczonych przez np. zadowolonych klientów. Wbrew pozorom nie jest wcale łatwo znaleźć wiele takich miejsc. To bardzo czasochłonna praca. Dodatkowo trzeba pamiętać, że zbyt gwałtowny przyrost liczby linków również będzie podejrzany i może zwrócić uwagę Google`a.
Monitorowanie
Po czwarte cały czas trzeba monitorować pozycje strony na poszczególne frazy w wyszukiwarce. Czyli „trzymać rękę na pulsie”. Spadek pozycji może być tylko chwilowy, ale może okazać się również efektem nałożenia filtra przez Google`a. Wtedy niezbędna jest kolejna praca, która doprowadzi do zdjęcia takowego filtra. Strona, która dopiero od niedawna jest pozycjonowana może mieć początkowo bardzo niestabilne pozycje. W miarę upływu czasu ta sytuacja się zmieni.
Dobra, przynosząca długotrwałe efekty i stabilność praca firmy pozycjonującej to działanie żmudne i wymagające bardzo wielu umiejętności oraz wyczucia. Ważne, aby klient zrozumiał to i zaufał firmie, która zajmuje się pozycjonowaniem jego strony. A która systematycznie będzie przedstawiać efekty swojej pracy oraz plany dotyczące kolejnych posunięć. Taka współpraca na pewno będzie satysfakcjonująca dla obu stron. Warto, więc rozmawiać z klientem i sprawić, że zrozumie za co płaci i ile pracy trzeba włożyć w to, żeby jego strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania nie tylko na chwilę, ale na długi czas.