Jak stworzyć idealne logo dla firmy?

Logo to wizytówka każdej firmy i to właśnie z nim kojarzymy daną markę. Dobrze dobrane skutecznie przyciąga uwagę, a na jego widok nasuwają się konkretne skojarzenia. Jak jednak je zaprojektować, aby zostało zapamiętane? W dzisiejszym wpisie przedstawimy kilka wskazówek, dzięki którym to zadanie z pewnością stanie się łatwiejsze.

Dlaczego logo ma znaczenie?

Przede wszystkim, dobrze zaprojektowane logo buduje wizerunek firmy. To właśnie od niego w głównej mierze zależy, czy odbiorcy będą postrzegali naszą markę jako profesjonalną oraz kreatywną. Logo to również narzędzie marketingowe o wielkiej mocy. Warto więc w nie zainwestować, a przed ostateczną decyzją dobrze jest zapytać innych o zdanie.

Skąd wziąć pomysł?

Na samym początku tworzenia logo warto sięgnąć po kartkę oraz ołówek. Zastanówmy się, jakie skojarzenia wiążą się z nazwą firmy. Warto do tego zaangażować rodzinę czy przyjaciół i wspólnie zrobić „burzę mózgów”. Wybierzmy takie hasła, które w najlepszy sposób będą oddawały charakter naszej działalności. Ważne, aby dało się je przedstawić graficznie.

Jeżeli mamy już pewien zarys logo, nie odkładajmy kartki i ołówka. Zacznijmy szkicować projekt – nie zrażajmy się jednak,  jeśli nie mamy specjalnych zdolności artystycznych. Jest to jedynie projekt, który zostanie dopracowany w kolejnych etapach. Ważne, aby wykazać się jak największą kreatywnością oraz pomysłowością. Należy również pamiętać o odpowiednim dobraniu barw – każda z nich niesie inny przekaz, dlatego warto wziąć to pod uwagę projektując logo firmowe.

Cechy dobrego logo

Zaprojektowanie firmowego logo warto zlecić profesjonaliście, ponieważ to zadanie wymaga znajomości zasad projektowania graficznego. Najważniejsze cechy, którymi powinno wyróżniać się profesjonalne logo są następujące:

  • możliwość skalowania – logo powinno być czytelne niezależnie od rozmiaru, nawet w znacznym pomniejszeniu,
  • dobór kolorystyki – projekt musi uwzględnić zarówno kwestię druku (CMYK), jak i wariant przeznaczony do użytku w mediach cyfrowych (RGB),
  • oryginalność – logo powinno reprezentować kluczowe cechy danej marki, ilustrować jej nazwę bądź wywoływać w potencjalnych klientach określone skojarzenia. Powinno ono się wyróżniać i pokazywać wyjątkowość naszej firmy.

Warto pamiętać, że logo ma być znakiem, po którym odbiorca rozpozna naszą firmę bądź markę. Należy więc zadbać o każdy, nawet najmniejszy szczegół, a projekt logo potraktować jak inwestycję w rozwój naszej firmy. Oczywiście, musi ono być spójne z pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej firmy.

Zaprojektujemy dla Ciebie logo idealne!

Nasze wieloletnie doświadczenie w branży marketingu sprawia, że doskonale wiemy, w jaki sposób zaprojektować dobre logo. Jesteśmy kreatywni i wiemy gdzie szukać inspiracji. Podczas projektu bierzemy pod uwagę nie tylko estetykę logo, ale również grupę docelową. Nasz projekt z pewnością będzie przyciągał wzrok, będzie też nietypowy i z właściwym przekazem. Serdecznie zapraszamy!