Dlaczego pozycjonowanie to też marketing internetowy?
Marketing internetowy składa się z wielu różnych czynników, dzięki którym firma może być bardziej widoczna w internecie, a tym samym docierać do nowych klientów i rynków zbytu. Nie ukrywajmy jednak, że niezwykle istotne w marketingu internetowym jest pozycjonowanie. Dlaczego?
Daj się znaleźć w sieci
Ten utarty frazes ma wiele wspólnego z rzeczywistością. W końcu po to tworzymy strony internetowe, aby dzięki nim docierać do klientów. Ale jeśli nasza strona nie jest widoczna w wyszukiwarce Google, możemy najwyżej napisać adres www na ulotkach czy wizytówkach. Jak wiadomo, w dobie wszechobecnego internetu nie jest to jednak najlepszy sposób na rozpowszechnienie takiej informacji. Dlatego właśnie w marketingu internetowym tak ważne jest pozycjonowanie. Dzięki niemu możemy bowiem pokazać swoją stronę w wyszukiwarce Google na frazy, które mogą wpisywać potencjalni klienci, szukając takich usług lub produktów, jak nasze.
Czym jest pozycjonowanie w marketingu?
Załóżmy, że mamy sklep internetowy, w którym sprzedajemy zegarki. Stworzyliśmy stronę w standardzie RWD, z ciekawymi grafikami, która jest intuicyjna dla użytkowników. Nie mamy jednak wejść, już nie mówiąc o sprzedaży. Okazuje się bowiem, że nasza strona na najważniejsze frazy związane ze sprzedażą zegarków jest na 70 czy nawet 100 pozycji. Potencjalny klient nie ma więc szans, żeby znaleźć naszą stronę, bo niewiele osób przechodzi do 2 czy 3 strony w wynikach wyszukiwania, nie mówiąc już o 7 czy 10. Co z tego, że mamy promocje w sklepie, skoro nikt się o niej nie dowie?
Zaplanuj dobrze działania marketingowe
Pozycjonowanie stron i sklepów zawsze będzie się łączyć z działaniami marketingowymi. Zanim zaczniesz martwić się, że Twój biznes nie rozwija się tak, jakbyś chciał z powodu braku klientów, zastanów się czy postawiłeś na pozycjonowanie w marketingu. Jeśli tak, to sprawdź dobór słów kluczowych, a także swoją stronę internetową czy jest przygotowana pod konwersję. Czasami małe zmiany w tych tematach potrafią w łatwy sposób zwrócić klientów na nasz biznes.
A jeśli nie wiesz czy Twoje działania są odpowiednie – napisz do nas, pomożemy!
Nie wiesz jak nas znaleźć?
Testimo, ul. Wincentego Pola 27, 44-100 Gliwice znajduje się na terenie parku naukowo-technologicznego „Technopark Gliwice”.