Dlaczego firma powinna mieć nowoczesną stronę internetową?
Dobra strona internetowa to taka, dzięki której firma pozyskuje klientów, zwiększa sprzedaż oraz buduje wiarygodność. Z pewnością strona powinna również być nowoczesna, lecz co kryje się pod tym hasłem? Można wyróżnić kilka elementów i trendów, które sprawią, że strona będzie bardziej skuteczna i przyjazna dla odbiorców. Sprawdź, co zrobić, aby Twoja strona stała się nowoczesna.
Co daje firmie nowoczesna strona internetowa?
- promocja i kreowanie wizerunku – strona www to często pierwszy kontakt z firmą, więc również pierwsze wrażenie; ponadto, obecność w Internecie świadczy o nowoczesności, profesjonalizmie oraz otwartym nastawieniu firmy do klientów,
- dotarcie do nowych klientów – będzie realne dzięki dobrej, nowoczesnej stronie oraz wysokiej pozycji w wyszukiwarce,
- usprawnienie i ułatwienie komunikacji z klientem – na stronie www należy umieścić podstawowe informacje o firmie czy też na przykład odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Odbiorca w centrum zainteresowania
Tworząc strukturę nowoczesnej strony internetowej należy koncentrować uwagę na potencjalnym odbiorcy. Komunikaty, które w pierwszej kolejności dotrą do klienta, powinny przekonać go do pozostania na stronie jak najdłużej. Strona internetowa powinna mieć starannie pogrupowane i logicznie porozmieszczane treści. Intuicyjna nawigacja to ogromny plus nowoczesnych stron. Należy pamiętać, że klient trafił na naszą stronę w poszukiwaniu konkretnych informacji. Warto więc dobrać treści w taki sposób, by przykuły jego uwagę i dostarczyły odpowiedzi na nurtujące pytania.
Minimalizm – im prościej, tym lepiej
Jednym z popularnych trendów, jakie można dostrzec podczas przeglądania nowoczesnych stron internetowych jest minimalizm. Stworzenie przejrzystej i spójnej witryny, która będzie czytelna dla użytkownika i nie przytłoczy go treścią i grafiką jest najlepszym rozwiązaniem. Oczywiście content, jaki prezentuje nasza strona internetowa jest bardzo ważny, nie powinniśmy jednak przesadzać z jego ilością czy publikować go w dużych blokach treści. Minimalistyczny projekt pozwoli na uwypuklenie najważniejszych informacji oraz da szansę odbiorcy na lekki odpoczynek od natłoku informacji, tak często spotykany na innych portalach.
Responsive Web Design – niezbędnik nowoczesnej strony
Dynamiczny rozwój technologii sprawia, że coraz częściej przeglądamy strony internetowe na smartfonach czy tabletach. Kiedy otwieramy stronę na urządzeniu przenośnym, oczekujemy, że załaduje się ona bez problemu, a grafiki zachowają odpowiednie rozmiary. Tu z pomocą przychodzi właśnie Responsive Web Design, czyli technika projektowania strony tak, aby jej wygląd i układ dostosował się do rozmiaru okna przeglądarki, na której jest wyświetlany. Dodatkową zaletą stosowania RDW jest także lepsze pozycjonowanie witryny w wyszukiwarce Google.
Blog firmowy
Blog jest jednym z ważniejszych miejsc na każdej stronie internetowej. Pozwala na ukazanie subiektywnego zdania firmy na dany temat oraz przedstawienie jej wiedzy. Jest również źródłem odpowiedzi na potencjalne pytania klientów. Warto postarać się zatem o treści wyczerpujące, unikalne a nawet poparte naszą pracą czy badaniami. Co więcej, treści na blogu firmowym podnoszą wartość witryny z punktu widzenia jej pozycjonowania. Nie zapominajmy również o tym, aby w przypadku prowadzenia bloga firmowego udostępniać użytkownikom możliwość komentowania. Wchodzenie z nimi w dyskusję pozwala potwierdzić autentyczne zaangażowanie oraz nasz autorytet w kwestii, o której piszemy.
Dlaczego to takie ważne?
Efektywne wykorzystanie powyższych elementów na pewno pomoże uzyskać nowoczesną, stylową stronę internetową dla firmy. Nowoczesna strona daje wiele możliwości komunikacji i interakcji z klientem. Jest również cennym źródłem informacji. Poza tym, im więcej atrakcyjnych treści pojawi się na naszej witrynie, tym większa szansa, że domena stanie się atrakcyjna również dla Google.