Pozycjonowanie stron internetowych w 2015

Nowy rok w pozycjonowaniu stron internetowym

Na dobre rozpoczął się już rok 2015. Jak zawsze na początku roku nadchodzi czas na podsumowania tego, co za nami, jak również na zastanowienie się nad tym, co może nas czekać w roku nadchodzącym. Takie rozważanie mają miejsce w każdej branży, lecz szczególnie w szybko rozwijającej się i zmieniającej branży marketingu internetowego. Przewidywania specjalistów w tej dziedzinie, szczególnie specjalistów związanych z pozycjonowaniem stron internetowych są bardzo różne. Posiadają, jednak, kilka elementów wspólnych.

Marketing internetowy to wielopoziomowe działania

Marketing internetowy to wiele różnych działań, między innymi SEO, działania związane z social media, czy e – mail marketingiem. Niektórzy zapowiadają, że poszczególne kategorie zaczną się zacierać i coraz więcej uwagi trzeba będzie poświęcać na ich zintegrowanie. Posunięcia na poszczególnych polach muszą się wzajemnie dopełniać i być ze sobą kompatybilne. W nadchodzącym roku docierając do klienta trzeba się będzie posłużyć wieloma ścieżkami jednocześnie, poprzez media społecznościowe różnego rodzaju, poprzez ciekawie skonstruowane maile, dopracowaną stronę internetową.

Content markentig działanie wspomagające dla pozycjonowania

Kolejnym ważnym punktem, na który zwracają uwagę osoby analizujące nadchodzący rok, jest położenie nacisku na content marketing, czyli marketing treści. Teksty skierowane do potencjalnych klientów będą musiały stać na wysokim poziomie. Tylko ciekawa i atrakcyjna treść, dotycząca produktu, czy usługi zachęci odbiorcę do dalszej aktywności. Zarówno treści, jak i inne działania będą musiały być coraz lepiej dopasowywane do grupy docelowej danej firmy. Precyzyjne dopasowanie publikowanych treści do oczekiwanego użytkownika będzie skutkowało zwiększeniem zainteresowania a przez to również zwiększeniem szansy na sfinalizowanie transakcji. Nadal utrzymany będzie nacisk na to, aby treści na stronach, blogach czy w innych miejscach były unikalne, jedyne w swoim rodzaju.

Pozycjonowanie a responsywność stron www

Jako, że coraz więcej osób posiada i korzysta w sposób świadomy z możliwości, jakie dają smartfony, bardzo ważnym elementem marketingu internetowego będzie dostosowanie do odbiorców mobilnych. Podstawą stanie się optymalizacja strony firmowej pod urządzenia mobilne i zwrócenie na nie uwagi podczas analizowania ruchu na stronach. Analiza ruchu będzie również coraz bardziej wykorzystywana, jako miernik jakości działań SEO. Specjaliści przewidują całkowite odejście od rozliczania za pozycje na rzecz rozliczania właśnie za uzyskanie ruchu na stronie, za nawiązanie komunikacji z potencjalnym klientem. Będzie się to wiązało także, z odrzuceniem wielu dawnych metod pozyskiwania linków, a większym skupieniem na treści, o czym mowa była już powyżej.

Tak zapowiada się kolejny rok. Zapewne nie obędzie się również bez kolejnych aktualizacji ze strony wyszukiwarki Google, która chce coraz lepiej dopasowywać wyniki wyszukiwania do oczekiwań internautów. Nie powinno to jednak zaszkodzić tym, którzy marketing internetowy prowadzą w nowoczesny, kreatywny sposób.

 

 Nie wiesz jak nas znaleźć?

Testimo, ul. Józefa Wieczorka 26/2, 44-100 Gliwice znajduje się w pobliżu Pierwszy Urząd Skarbowy w Gliwicach, ul. Góry Chełmskiej 15, 44-100 Gliwice