Pozycjonowanie jako działania SEM
SEM (ang.) Search Engine Marketing to działanie, które ma na celu nie tylko zwiększenie ruchu na stronie, ale również ilości konwersji. Dzięki długim ogonom, wpisywanym przez świadomych użytkowników wyszukiwarek, możesz uzyskać najwartościowszy ruch na swoje stronie. To właśnie klienci, którzy rzeczywiście są zainteresowani Twoją usługą lub produktem i nie trafiają na witrynę przypadkiem. Odpowiednia optymalizacja oraz pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach są sposobem osiągnięcia konwersji, czyli celu tych działań w postaci nowych klientów Twojego biznesu.
Wyszukiwanie według lokalizacji
Różne osoby na tę samą frazę otrzymają inne wyniki wyszukiwania, ponieważ Google dostosowuje wyniki do lokalizacji internauty. Jeżeli działasz na rynku lokalnym, możesz na tym wiele skorzystać. Na Twoją stronę internetową będą trafiać osoby rzeczywiście zainteresowane Twoim produktem lub usługą, jest zatem większe prawdopodobieństwo, że z nich skorzystają. Co więcej, możesz umieścić swoją firmę na tzw. mapach Google, co spowoduje, że jeszcze łatwiej będzie do Ciebie trafić. Tym samym pozycjonowanie lokalne może przyciągnąć do Ciebie kolejnych klientów.