Kody Messengera: moda czy ułatwienie?

Może jeszcze niewielu z Was to widziało, ale najnowsza aktualizacja aplikacji Messenger dodała nam do użytku skaner kodu. Enigmatyczna nazwa zapewne wielu osobom kojarzy się z kodami QR. I zapewne właśnie z tej technologii wziął początek skaner Messengera. On jednak skanuje specjalne kody, dzięki którym szybciej możemy skontaktować się z wybraną osobą albo fanpagem. Taką samą funkcjonalność już od dawna oferuje nam Snapchat. Jak to działa w praktyce?

Posługiwanie się kodem jest proste

Skaner kodu dostępny jest przy najnowszej aktualizacji Messengera. Znajdziemy go w górnym Menu, pod ikoną, gdzie mamy całą listę znajomych. Na samej górze znajduje się mała ikona skanera i wyraźny CTA „Skanuj kod Messengera”. Następnie musimy go włączyć i skierować aparat na wybrany kod. Na naszym telefonie automatycznie otworzy się okno rozmowy i będziemy mogli rozpocząć konwersację. Jakie są tego plusy? Jeżeli chcemy się z kimś szybko skontaktować, a mamy jego kod, nie musimy wyszukiwać go wśród znajomych. To jest tym bardziej wygodne, jeżeli kontaktujemy się z firmami czy społecznościami dzięki temu możemy w prostu sposób lepiej zorganizować swój marketing internetowy. W tradycyjnej formie musieliśmy odszukać fanpage’a, dopiero wtedy klikaliśmy na okienko wiadomości. Obecnie, jeśli widzimy kod, możemy go szybko zeskanować i od razu zacząć pisać. Szybkość i łatwość w użyciu może również mieć wpływ na pozycjonowanie nie bezpośrednio oczywiście ale jeśli dzięki temu interakcje z użytkownikami facebooka będą częstsze i szybsze będzie to czynnikiem rankingowym mającym wpływ na pozycjonowanie.

 

Pozyskaj swój kod Messenger

Zarówno posiadając prywatny profil, jak i prowadząc fanpage, możemy pozyskać swój unikalny kod Messenger. W przypadku fanpage’a pobierzemy go w menu wiadomości, na samym dole okienka z konwersacjami po prawej stronie. Jest to ikona dwóch przerywanych okręgów. Aby pobrać kod, musimy wybrać w jakiej rozdzielczości chcemy to zrobić, do wyboru mamy 300, 600 lub 1000 pikseli. Kod zostanie pobrany jako obrazek w formacie PNG, a więc możemy wykorzystywać go w dowolnych działaniach marketingowych.

Wykorzystanie kodu w biznesie

Wiele osób działania social media łączy z działaniami marketingowymi w realu. Kod Messengera jeszcze bardziej może to ułatwić. Wyobraźmy sobie na przykład, że projektujemy ulotkę reklamową, na jej końcu zawsze dodajemy dane kontaktowe. Teraz obok nich możemy dołączyć kod Messenger. Dzięki temu nasz potencjalny klient, który będzie chciał skontaktować się z nami, może od razu zeskanować kod przez swój telefon i dopytać o szczegóły oferty. To samo dotyczy innych reklam drukowanych. Oczywiście, możemy również kod wykorzystywać w wirtualnym świecie, dodać go na stronę internetową lub nawet fanpage. Czy jednak ludzie będą chcieli skanować kod i komunikować się przez telefon czy tablet, siedząc przy komputerze?

 

Praktyczne zastosowania osobiste

Kody Messengera mają również pomagać w kontaktowaniu się między użytkownikami aplikacji. Jeżeli na przykład dajemy komuś zaproszenie na imprezę, ślub czy inna okazję, możemy oprócz telefonu kontaktowego umieścić zdjęcie kodu, dzięki czemu w razie dodatkowych pytań, łatwo będzie można się z nami skontaktować.

Czy ta forma się sprawdzi?

Kody Messengera powoli są odkrywane przez jego użytkowników oraz firmy. Znając nieograniczoną wyobraźnię ludzką można przypuszczać, że jeszcze wiele zastosowań się dla nich znajdzie. Czy jednak się sprawdzą? Historia kodów QR pokazuje, że nie są to rzeczy, które łatwo utrzymują się na rynku. Aczkolwiek użytkownicy Snapchata korzystają z tego stale. Jeżeli jednak użytkownicy Messengera poczują, że skanowanie kodu jest najłatwiejszym sposobem rozpoczynania konwersacji, może się okazać, że nie tylko się sprawdzą, ale i zostaną na dłużej. Na pewno będziemy śledzić rozwój sytuacji.

Czy afera związana z wyciekiem danych osobowych spowoduje kryzys Facebooka? Sprawdź jak chronić swoje dane osobowe.